Skydiven!

24 juli 2014 - Surfers Paradise, Australië

Lang slapen zat er vannacht niet in. Om 5.30 uur heb ik voor de Balcony Bar afgesproken met Matthew en Eleanor. Wij lopen met zijn drieën richting de vuurtoren van Byron Bay. Omdat wij niet precies de weg weten vragen wij de weg aan twee dames die aan het snelwandelen zijn. Die kunnen wij volgen en dat doen wij ook door te snelwandelen. Na 20 minuten zijn wij er en dan komt al snel de zon op. De hemel kleurt in de mooiste kleuren en dat in combinatie met de wolken maakt het een onvergetelijke zonsopgang. Daarna lopen wij langs de kust en zie ik zoveel dolfijnen. Sommige daarvan springen uit het water. Na een tijdje van het uitzicht te hebben genoten lopen wij verder en praten wij over skydiven. Alle drie willen wij dat wel doen en Matthew belt een bedrijf op of dit mogelijk is. 2 uur later zitten wij in een klein vliegtuigje boven Byron Bay. Wij vliegen naar 14.000 feet, dat is 4.2672 meter hoog. Wat een uitzicht heb je op deze hoogte! Als eerste springt Matthew uit het vliegtuig die hevig aan het trillen is door de zenuwen, daarna gaat Eleanor die zenuwachtig aan het lachen is. Alleen om Matthew en Eleanor heb ik al de de grootste lol. Dan is het eindelijk mijn beurt, zenuwachtig ben ik niet en geniet er dan ook vol op van! Samen met mijn instructeur Adam hang ik uit het vliegtuig, wat al geweldig is, en dan springen wij. Wat is dat ongelofelijk zeg! De wind, het uitzicht, de snelheid waarmee je naar de aarde stort, kortom eigenlijk is alles aan skydiven briljant! Het enige minpunt is dat het super snel voorbij gaat! Als ik op de grond ben vind ik het zo geweldig. Eigenlijk wil ik nog een keer, jammer dat het zo duur is anders had ik het wel gedaan! Wij worden weer terug naar het centrum gebracht en gaan naar het strand. Waar wij nog even de oceaan in duiken voordat wij de bus moeten pakken. Er is een festival waardoor ik jammer genoeg niet langer in Byron Bay kan blijven. De hostels zijn te duur! Maar wat is dit een geweldige plaats met te gekke mensen! Vooral de hippies. Wij nemen afscheid van Matthew die wel naar het festival gaat en samen met Eleanor ga ik richting Surfers Paradise.

1. Fam. Foxholes uit Highland.:
    26 juli 2014
    Super dat je zo geniet en dingen doet die je hier niet zou doen. leuk ook dat je zo makkelijk contact maakt met andere backpackers. veel plezier verder en blijf genieten.